Klasyczne, zabytkowe samochody cieszą się w Polsce coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego, oldtimery są piękne, wyrafinowane i dużo bardziej charakterystyczne od większości współczesnych modeli aut. Z pewnością ktoś, kto przemieszcza się takim autem, nie może pozostać niezauważony!

Trzeba jednak wspomnieć, że o ile takie auto może przysporzyć wiele radości, tak samo może przysporzyć wiele frustracji. Naprawy oldtimerów bywają czasochłonne, kosztowne i nierzadko trudno znaleźć do nich części zamienne. Do niedawna jednym z powodów do zmartwień właścicieli zabytkowych pojazdów był dobór i zakup odpowiednich opon. Na szczęście duzi producenci ogumienia wyszli naprzeciw modzie i zapotrzebowaniom fascynatów klasycznych aut. Wielu z wytwórców już wprowadziło do swoich ofert linię “classic”, na którą składają się modele będące współczesnym odtworzeniem “klasycznych” opon marek.

I tak pośród modeli do klasycznych samochodów, które powstały w latach 1930 – 1970 największym wyborem ogumienia dysponują marki: Michelin, Dunlop, Firestone, Avon, Goodyear, BFGoodrich, Pirelli.

Z kolei koncernami wyspecjalizowanymi szczególnie w produkcji opon do pojazdów sprzed II wojny światowej są:  Universal, Excelsior, Blockley, Waymaster, Lucas.

Właściciele maszyn z rynku amerykańskiego z lat 50., 60. i 70. mogą znaleźć pożądane przez nich egzemplarze w ofercie producentów: Goodyear, American Classic, Firestone, BFGoodrich, Denman.

Krótko mówiąc: do wyboru, do koloru!