• Duże firmy inwestują w r&d, tj. w badania i rozwój. W swoich laboratoriach nieustannie starają się ulepszać istniejące modele opon oraz dążą do opracowywania nowych, lepszych kół. Całe zespoły naukowców i inżynierów codziennie pracują nad udoskonaleniem mieszanek materiałów, z których potem produkowane są opony.
  • Uznani producenci posiadają wiele ośrodków testowych, rozsianych po całym świecie. W ten sposób są w stanie testować opony w różnych warunkach środowiskowych, na wszelkiego rodzaju nawierzchniach.
  • Czołowi producenci używają najlepszych dostępnych materiałów i mieszanek do wytwarzania kół.
  • Pierwszorzędni wytwórcy opon zapewniają tak zwaną ciągłość dostaw. Oznacza to, że w momencie, kiedy przytrafi się nam uszkodzenie jednego z kół, to w krótkim czasie uda nam się zakupić i zamontować ten sam rodzaj opony, bez konieczności zakupu nowego kompletu kół.
  • Tańsi producenci opon kopiują wzory bieżników uznanych producentów i na tym najczęściej kończy się ich podobieństwo.
  • Aby opona mogła być tańsza, mniejsi gracze rynkowi, wykorzystują niskiej jakości materiały. W wyniku czego ich produkty osiągają gorsze wyniki oporu toczenia. Auto na takich gumach będzie paliło więcej paliwa, a opony szybciej się zużyją.
  • Opony samochodowe klasy premium gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nisko plasujące się w testach opony mają niekiedy drogę hamowania wydłużoną, od tych najlepszych, nawet o kilkadziesiąt metrów.